EEN VERS

 

Op zondagmiddag 4-7-2021 reden wij (presentatiemeester Joy, kunstenaar Waldo en ik)  weer terug na een bijzondere middag te hebben genoten en en liet kunstenaar Waldo mij een vers horen dat ik nog niet zo goed kende. Mijn geheugen liet mij in de steek en ik zocht naar het vers waar Waldo  mij tijdens onze terugtocht op had willen wijzen.

Was het nou een vers uit handelingen of openbaringen?

En dan op vers 10:4 of 4:10? 

Ik wist het niet meer en besloot toen dus om de versen alle 4 eens te gaan bekijken en daarna Waldo even op te gaan bellen om het hem te gaan vragen. 

Hoe luidde dat vers van Waldo ook alweer? 

Was het:

* 1) Openbaring 10:4

* 2) Openbaring 4:10

* 3) Handelingen 4:10

* 4) Handelingen 10:4

Ik wist het niet meer en daarom besloot ik om op de volgende ochtend al deze verzen even te gaan bekijken. Dit waren dus:

1) openbaring 4:10

Hoe 4 dieren God eren:

Dag en nacht zingen de dieren: “Heilig is hij! Heilig is God, de Heer. Heilig is de machtige God, die er was er was, en die zal komen." 

(... tja... en toen wilde ik weten: en over wat voor dieren hebben ze het dan???? )... Ik keek nog even verder terug en las toen nog even vanaf openbaring 4:1…)

 

Openbaring 4:1 Daarna keek ik omhoog. En ik zag in de hemel een deur open staan. Weer hoorde ik de stem die klonk als een trompet. De stem zei: "Kom naar boven, dan laat ik je zien van wat ervan af nu gaat gebeuren." Op datzelfde moment kwam de Geest van God in mij. Ik zag een troon in de hemel. Op die troon zat iemand die straalde als groene en rode edelstenen. Boven de troon was een schitterende regenboog, en om de troon heen stonden 24 andere tronen. Op die 24 tronen zaten 24 leiders van Gods volk. Ze droegen witte kleren en hadden een gouden kroon op hun hoofd. Uit de troon van God kwam donder en bliksem. En voor de troon brandden 7 grote vlammen. Dat zijn de zeven goede geesten van God. De grond voor de troon leek op een troon van glas, net zo helder als kristal.

(.... Jeetje, wat is dit toch een beeldend verhaal van openbaring 4…, ok, ik ga verder, want ik wilde nu ook weten wat die 4 dieren waren...)

En ik las: Om de troon heen stonden vier dieren, aan elke kant een. De dieren hadden overal op hun lichaam ogen, aan de voorkant en aan de achterkant. Het eerste dier leek op een leeuw. Het tweede dier leek op een jonge stier. Het derde dier had een gezicht van een mens. En het vierde dier leek op een adelaar. Elk dier had zes vleugels, en ook op de vleugels zaten overal ogen.

(... ok, nu herken ik die 4 dieren dus weer. Ze staan vermeld in het oude testament in het prachtige beeldverhaal van Ezechiël... Hier heb ik dus al eens eerder uitgebreid naar gekeken tijdens een kristallisatie studie van het boek Ezechiël... alweer meerdere jaren geleden…)

Goed, ik ga weer verder en vervolg de tekst op Openbaring 4:9 (bijna dus bij openbaring 4:10)

De vier dieren zingen voor God, die op zijn troon zit en eeuwig leeft. Ze juichen, en ze eren en danken hem. 

Telkens als de dieren zingen, knielen de 24 leiders voor Gods troon. Ze eren God, die eeuwig leeft. Ze leggen hun gouden kronen voor zijn troon neer en zingen: "Heer, onze God, u hebt alles gemaakt. De wereld bestaat omdat u dat wilt. Iedereen moet voor u juichen, Iedereen moet uw macht prijzen. U verdient alle eer! "

2) Openbaring 10:4

Ik wilde opschrijven wat de donder mij vertelde, maar een stem uit de hemel zei: "Wat de donder vertelt, moet geheim blijven. Schrijf het niet op!" 

3) Handelingen 4:10

Mijn antwoord op jullie en het hele volk van Israël is dit: Deze man die hier nu staat, is weer gezond door de macht van Jezus Christus uit Nazareth. Jullie hebben Jezus gedood door hem aan het kruis te hangen. Maar God heeft hem uit de dood laten opstaan. 

Er waren dus mensen kwaad geworden op de leerlingen van Jezus Petrus en Johannes. Dit waren:

De priesters

De sadduceeën

De hoogste tempelofficier. 

Ze waren kwaad omdat ze mensen uitleg gaven over God die zij dus niet deelden. Petrus en Johannes vertelden namelijk dat God mensen op kon laten staan vanuit de dood, op dezelfde manier dat Jezus was opgestaan uit de dood. Petrus en Johannes werden om die reden in de gevangenis gestopt en moesten voor straf daar een hele nacht blijven. Maar een feit was al geworden dat er toen al bij elkaar genomen ongeveer 5000 gelovigen in God bij waren gekomen. 

Daarom moesten Petrus en Johannes voorkomen bij die Joodse leiders en werden ze dus verhoord omdat ze een man die zijn hele leven nog niet had kunnen lopen, bij tempel " De Nieuwe poort" weer had laten lopen in naam van de Heilige Geest van Jezus Christus. 

4) Handelingen 10:4

Cornelius keek naar de engel en schrok. Hij zei: “Wat is er heer?" De engel zei: "God heeft gehoord dat jij iedere dag bidt. En hij heeft gezien dat je veel geld geeft aan de arme Joden. Hij is blij met wat je doet.  

 

A  VERSE

 

In sunday afternoon 4-7-2021) we (presentation master Joy, artist Waldo and I)  drove back after enjoying a special afternoon and artist Waldo showed me a verse that I didn't know very well yet. Because my memory sometimes fails me,

I searched for the verse in several places.

Was it in revelation or action?

 

And then in:

 

* 1) Revelation 10:4

* 2) Revelation 4:10

* 3) Acts 4:10

* 4) Acts 10:4

I don't remember and so I decided to take a look at all these verses this early morning.

1) Revelation 4:10

How 4 animals honor God:

Day and night the animals sing: “Holy is he! Holy is God, the Lord. Holy is the mighty God, who was there, and who will come."

(... well... and then I wanted to know: and what kind of animals are we talking about???? )... I looked back a little further and then read again from Revelation 4:1...)

 

Revelation 4:1 Then I looked up. And I saw a door in heaven open. Again I heard the voice that sounded like a trumpet. The voice said, "Come up, and I'll show you what's going to happen from there now." At that very moment the Spirit of God came into me. I saw a throne in heaven. On that throne sat one who shone like green and red gems. Above the throne was a brilliant rainbow, and around the throne were 24 other thrones. On those 24 thrones sat 24 leaders of God's people. They wore white clothes and had golden crowns on their heads. From the throne of God came thunder and lightning. And before the throne burned 7 great flames. Those are the seven good spirits of God. The ground in front of the throne resembled a throne of glass, as clear as crystal.

(.... Gosh, what a visual story of revelation 4 this is..., ok, I'll continue, because I wanted to know what the 4 animals were...)

Surrounding the throne were four animals, one on each side. The animals had eyes all over their bodies, on the front and back. The first animal resembled a lion. The second animal resembled a young bull. The third animal had a human face. And the fourth animal resembled an eagle. Each animal had six wings, and eyes were everywhere on the wings.

(... ok, now I recognize those 4 animals again. They are mentioned in the old testament of the beautiful picture story of Ezekiel... So I have looked at this extensively before during a crystallization study of the book of Ezekiel. .. several years ago…)

Alright, I'll go further and continue the text on Revelation 4:9 (almost so at Revelation 4:10)

 

The four beasts sing to God, who sits on his throne and lives forever. They cheer, and they honor and thank him.

Whenever the animals sing, the 24 leaders kneel before God's throne. They honor God, who lives forever. They lay their golden crowns before his throne and sing, “Lord our God, you have made everything. The world exists because you will. Everyone should shout for you, Everyone should praise your might. You deserve all the glory!”

2) Revelation 10:4

I wanted to write down what the thunder told me, but a voice from heaven said, "What the thunder tells must be kept secret. Don't write it down!"

3) Acts 4:10

My answer to you and to all the people of Israel is this: This man who stands here now has been made whole again by the power of Jesus Christ from Nazareth. You killed Jesus by hanging him on the cross. But God raised him from the dead.

So people had become angry with the disciples of Jesus Peter and John. These were:

The Priests

The Sadducees

The highest temple officer.

They were angry because they gave people explanations about God that they did not share. Peter and John said that God could raise people from the dead, in the same way that Jesus rose from the dead. Peter and John were put in prison for that reason and had to stay there all night as a punishment. But it had already become a fact that by then already about 5000 believers in God had come together.

That is why Peter and John had to appear before those Jewish leaders and were therefore interrogated because they had made a man who had not been able to walk all his life walk again at the temple "The New Gate" in the name of the Holy Spirit of Jesus Christ.

4) Acts 10:4

Cornelius looked at the angel and was startled. He said, “What is it, sir?” The angel said, “God has heard that you pray every day. And he has seen you give a lot of money to the poor Jews. He is happy with what you do.

Mijn vergissing

My mistake

Op  15 juli 2021 heb ik Waldo toch maar even op willen bellen met de vraag: Welk vers was dat nou dat jij op onze terugtocht sprak Waldo?

Terwijl ik dit neer schrijf, val ik toch weer even op de naam Waldo. Het is een  mooie naam, maar wat betekend de naam eigenlijk. 

Ja, misschien raad je het alweer

Ik maak van de naam WALDO maar weer even een HIWI-drawing

Het was dus een leuk gesprek dat we voerde en  ik bleek het vers echt helemaal verkeerd in mijn hoofd te hebben gehad. Het bleek Genesis 3:15

Ik had het dus 4x fout gehad, maar goed, eigenlijk vind ik dat ook helemaal niet erg.  God leeft ook in Waldo en hij zal het me dus zeker vergeven.

Het was het vers: GENESIS  3:15. Hieronder dus maar even in 4 verschillende vertalingen het vers GENESIS 3:15 met de eventuele bijschriften

 

Het vers ging dus over de straf die God  na het bekende zondeval verhaal aan de slang had willen geven en hem voorspelde dat het slecht met hem zou gaan, dat de andere dieren niets meer met hem te maken wilden hebben en dat hij voortaan op  zijn buik over de aarde moest kruipen en van de grond moest eten en spreekt dan uit: 

JIJ EN DE VROUW ZULLEN VIJANDEN VAN ELKAAR ZIJN, EN JULLIE NAKOMELINGEN OOK. MENSEN ZULLEN JOU OP JE KOP TRAPPEN EN JIJ ZULT IN HUN VOET BIJTEN. (BGT-bijbel)

DE VROUW EN JIJ, EN AL JULLIE NAKOMELINGEN ZULLEN VIJANDEN ZIJN. EEN VAN HAAR NAKOMELINGEN ZAL JOUW KOP VERBRIJZELEN EN JIJ ZULT ZIJN HIEL VERBRIJZELEN.  ( HET BOEK-bijbel)

 

EN IK ZAL VIJANDHEID TUSSEN JOU EN DE VROUW. EN TUSSEN JOUW ZAAD EN HAAR   ZAAD    .  HIJ ZAL JE OP JE HOOFD TRAPPEN, MAAR JE ZULT HEM OP DE HIEL BIJTEN.

(HERSTELVERSIE - bijbel)

 

OPMERKINGEN:

1) VROUW:

De vrouw betekent hier eerst Eva en daarna de maagd Maria, de moeder van de Heer Jezus (Gal.4:4). Ze betekent ook al het volk van God dat de positie van een vrouw voor God inneemt, vertrouwend op Hem (zie noot 2-1 in Gen.3), zoals vertegenwoordigd door de universele vrouw in Openb. 12:1 (zie noot daar) Dus de vijandschap tussen de slang en de vrouw is de vijandschap tussen Satan en al Gods volk (zie noot 4-2 in Openb.12). De vijandschap tussen de slang en de vrouw is dus de vijandschap tussen Satan en al Gods volk ( zie noot 4-2 in Openb.12) Het haten en vechten van de slang tegen Gods volk begon toen Satan Kaïn aanspoorde om Abel te vermoorden ( 4:8; 1 Johannes 3:12) en gaat door alle generaties door totdat Satan in het meer wordt geworpen van vuur voor de eeuwigheid (Op.20:7-10).

2) ZAAD

Het slangenzaad zijn de mensen die Satan volgen. Omdat Satan, de oude slang, (Openb. 12:9; 20:2), zichzelf als zonde in het vlees van de mens heeft geïnjecteerd (zie noot 18-2 in Rom.7), zijn alle mensen slangen geworden in de ogen van God ( Matt. 23:33), Als volgelingen van Satan zijn zij zijn zonen, zijn zaad, niet door adoptie maar door geboorte (Matt.3:7; Matt 13:38; Johannes 8:44; 1 Johannes 3:10). Zo hebben ze de slangachtige natuur en het leven. Ze worden door Satan gebruikt om het zaad van de vrouw te vervolgen en te bestrijden.

3) ZAAD

Het zaad van de vrouw is de vleesgeworden Jezus Christus, die als de ware God werd geboren uit de maagd Maria om een ​​man te zijn, zoals geprofeteerd in Jes. 7:14, vervuld in Matt. 1:23, en bevestigd in Gal. 4:4 De belofte hier geeft dus aan dat God Zelf een menselijk zaad zou worden om de kop van de schadelijke slang te vermorzelen. Uiteindelijk wordt het zaad van de vrouw vergroot om de overwinnende gelovigen te omvatten, het sterkere deel van Gods volk, aangeduid door het mannelijk kind in Openbaring 12:5 (zie noot 2) Het mannelijk kind, het gemeenschappelijke zaad van de vrouw, omvat de Heer Jezus, het individuele zaad van de vrouw.

Psalm 2:8-9, Openb. 2:26-27 en Openb. 12:5 geven aan dat de Heer Jezus als Gods Gezalfde, de overwinnaars in de kerken en het mannelijke kind de naties zullen regeren met een ijzeren staf, daarmee bewijzend dat de Heer Jezus, de overwinnaars en het mannelijke kind één zijn. De Heer als de leidende Overwinnaar (Openb. 3:21) is het Hoofd, het centrum, het realiteitsleven en de natuur van het mannelijk kind, en het mannelijk kind als de volgende overwinnaars is het Lichaam van de Heer.

4) KRUIS  Heb.2:14; vgl. Rom. 16:20 (par.12)

Het vermorzelen van de kop van de slang door het zaad van de vrouw is de vernietiging van Satan, degene die de macht van de dood heeft, door de Heer Jezus door Zijn dood aan het kruis (Hebr.2:14 en let op; 1 Johannes 3: 8). Terwijl de Heer de slang aan het kruis aan het vernietigen was, verbrijzelde de slang Zijn hiel, d.w.z. verwondde Hem door Zijn voeten aan het kruis te spijkeren (Ps.22:16)

Door de dood van de Heer aan het kruis, werd Satan, de oude slang, geoordeeld, uitgeworpen (Johannes 12:31; Johannes 16:11) Dat oordeel zal uiteindelijk worden uitgevoerd door de overwinnaars als het mannelijke kind, het gemeenschappelijke zaad van de vrouw (Op.12:9 en noot 1).

On July 15, 2021 I wanted to call Waldo with the question: Which verse was that that you spoke to Waldo on our retreat?

While I'm writing this down, I'm once again struck by the name Waldo. It's a beautiful name, but what does the name actually mean?

Yes, maybe you guessed it again

I'll make the name WALDO a HIWI drawing again

So it was a nice conversation we had and I turned out to have had the verse completely wrong in my head. It turned out Genesis 3:15

So I was wrong 4 times, but well, actually I don't mind at all. God also lives in Waldo and so he will surely forgive me.

It was the verse: GENESIS  3:15. So below in 4 different translations the verse GENESIS 3:15 with any captions

 

So the verse was about the punishment that God wanted to give to the serpent after the well-known fall story and foretold him that he would be bad, that the other animals would no longer have anything to do with him and that from now on he would sit on his stomach. crawled over the earth and had to eat from the ground and then says:

YOU AND THE WOMAN WILL BE ENEMIES OF EACH OTHER, AND YOUR OFFSETS TOO. PEOPLE WILL TRICK YOU AND YOU WILL BITE THEIR FOOT. (BGT Bible)

THE WOMAN AND YOU, AND ALL OF YOUR OFFSETS WILL BE ENEMIES. ONE OF HER OFFSET WILL CRUSH YOUR HEAD AND YOU WILL CRUSH HIS HEEL. (THE BOOK-Bible)

 

AND I WILL PUT ENMITY BETWEEN YOU AND THE WOMAN. AND BETWEEN YOUR SEED AND HER SEED. HE WILL BRUISE YOU ON THE HEAD, BUT YOU WILL BRUISE HIM ON THE HEEL.

(RECOVERY VERSION- bible)

 

NOTES:

1) WOMAN

The woman here signifies first Eve and then the virgin Mary, the mother of the Lord Jesus (Gal.4:4). She also signifies all the people of God who take the position of a woman before God, trusting in Him ( see note 2-1 in Gen.3), as represented by the universal woman in Rev. 12:1 (see note there)  Thus, the enmity between the serpent and the woman is the enmity between Satan and all God's people (see note 4-2 in Rev.12) Thus, the enmity between the serpent and the woman is the enmity between  Satan and all God's people ( see note 4-2 in Rev.12) The serpent's hating and fighting against God's people began when Satan instigated Cain to murder Abel ( 4:8; 1 John 3:12) and continues through all the generations until Satan is cast into the lake of fire for eternity ( Rev.20:7-10).

2) SEED

The serpent's seed are the people who follow Satan. Because Satan, the old serpent, (Rev. 12:9; 20:2), has  injected himself as sin into man's flesh (see note 18-2  in Rom.7), all men have become serpents in the eyes of God ( Matt. 23:33), As Satan's followers, they are his sons, his seed, not by adoption but by birth (Matt.3:7; Matt 13:38; John 8:44; 1 John 3:10).  Thus, they have the serpentine nature and life. They are used by Satan to persecute and fight against the woman's seed.

 

3) SEED

The seed of the woman is the incarnated Jesus Christ, who as the very God was born of the virgin Mary to be a man, as prophesied in Isa. 7:14, fulfilled in Matt. 1:23, and confirmed  in Gal. 4:4 Thus, the promise here indicates that God Himself would come to be a human seed to bruise the head of the damaging serpent. Ultimately, the seed of the woman is enlarged to include the overcoming believers, the stronger  part of God's  people, signified by the man-child in Rev. 12:5 (see note 2 there) The man-child, the corporate seed of the woman, includes the Lord Jesus, the individual seed of the woman. 

Psalm 2:8-9,  Rev. 2:26-27, and Rev. 12:5 indicate that the Lord Jesus as God's  Anointed, the overcomers in the churches, and the man-child will rule the nations with an iron rod, thus proving that the Lord Jesus, the overcomers, and the  man-child are one. The Lord as the leading Overcomer (Rev. 3:21) is the Head, center, reality life, and nature of the man-child, and the man-child as the following overcomers is the Lord's Body.

 

4) BRUISE  Heb.2:14; cf. Rom. 16:20 (par.12)

The bruising of the serpent's head by the seed of the woman is the destroying  of Satan, the one who has the might of death, by the Lord Jesus through His death on the cross (Heb.2:14 and note;  1 John 3:8). While the Lord was destroying the serpent on the cross, the serpent bruised His heel, i.e., wounded Him by nailing His feet to the cross (Psa.22:16)

Through the Lord's death on the cross, Satan, the old derpent, was judged, cast out (John 12:31; John 16:11) That judgment will ultimately be carried out by the overcomers as the man-child, the corporate seed of the woman ( Rev.12:9 and note 1).

Opnieuw een studie van een vers dat uiteindelijk verkeerd gedrukt bleek te zijn. Ik verwonderde mijzelf erover dat ook dit vers dat mij per toeval onder ogen kwam, mij  meer inzicht bracht.

( de tekst ging over het begin van Romeinen 1)

ER STOND DUS :

VORM MIJ,

VORM MIJ,

TOT IK DENK

ZOALS U HEER

Another study of a verse that ended up being misprinted. I was amazed that this verse, which came to my attention by accident, also brought me more insight.

 

(the text was about the beginning of Romans 1)

SO IT WAS:

MOLD ME,
SHAPE ME,
UNTIL I THINK
LIKE YOU LORD

 

ROMEINEN 12:21

ROMANS 12:21

Romeinen 12:21

Laat je niet overwinnen door het kwaad. Maar overwin het kwaad door het goede. (versie “BGT” )

Laat het kwade u niet overwinnen, maar overwin het door het goede te doen (versie “het boek” )

Laat u door het kwade niet overwinnen, maar overwin het kwade door het goede (versie “Telos” )

Via Telosbijbel kreeg ik de verwijzingen  van  Romeinen 12:20 naar:

Spreuken 25:21-22

Als je vijand honger heeft, geef hem dan te eten, en als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Want zo laat je hem zien dat hij straf verdient en jij zult beloond worden door de Heer.

Mattheus 5:44

(Je moet je niet verzetten

Jullie weten dat de wet zegt: “ Als een ander jou iets aandoet, wordt bij hem voor straf hetzelfde gedaan.” )  Dit zeg ik daar over: Je moet ook van je vijanden houden. En je moet bidden tot de mensen die jou in moeilijkheden brengen.

Uit Romeinen hoofdstuk  12

12:1-2 Je leven moet een offer voor God zijn.

12:3-8 Iedereen heeft een eigen functie.

12:9-13 Houd van elkaar.

12:14-21 Doe altijd het goede.

Ik haal er uit: De liefde moet echt zijn, dus in en door en van Jezus Christus (Rom 12:9) en je moet jezelf niet belangrijker vinden dan anderen (Rom 12:16) en neem afstand van haat of wraakgevoelens door gewoon aan de Heer te geven. (Rom 12:19-20)

Romeinen 12:19-20

Neem nooit wraak, vrienden! Laat dat maar aan God over, want Hij heeft gezegd: “ Mij komt de wraak toe, Ik bepaal de straf voor alle zonden. Maar u moet doen zoals het in Spreuken staat: “ Als uw vijand honger heeft, geef hem te eten. En als hij dorst heeft, geef hem te drinken. Zo stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd. Dan zal hij zich misschien een andere houding aannemen.

Romeinen 12:19-20

Beste vrienden, neem geen wraak op anderen. Laat het straffen over aan God. Ik ben het die straft. Ik geef ieder mens wat hij verdient. Dus als je vijand honger heeft, geef hem dan te eten. Als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Daarmee laat je zien, dat niet jij, maar God hem zal straffen.

 

Romeinen 12:19-20

Wreek jezelf niet, geliefden, maar geef plaats aan de toorn van God, want er staat geschreven: "De wraak is aan Mij, ik zal het vergelden, zegt de heer."

Maar als je vijand honger heeft, voed hem dan; .”als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken; want door dit te doen zult u vurige kolen op zijn hoofd hopen.”

 

Opmerkingen (herstelversie):

God is soeverein. We moeten onszelf op geen enkele manier wreken, maar de hele situatie in de soevereine hand van de Heer laten, Hem de grond gevend voor wat Hij wil.

Deut.32:35

Wraak is van Mij en zo ook vergelding, Voor de tijd dat hun voet uitglijdt; Want de dag van hun rampspoed is nabijgekomen, en de dingen die voorbestemd zijn met hen te gebeuren, haasten zich.

Heb.10:30

Want we kennen Hem die zei: “De wraak is aan mij; Ik zal antwoorden"; en nogmaals, de Heer zal zijn volk oordelen.”

Romeinen 12:21

Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade met het goede.

(zonder aantekeningen)

Romans 12:21

Don't be conquered by evil.

But overcome evil with good. (version “BGT” )

Do not let evil conquer you, but conquer it by doing good (version “the book” )

Do not be overcome by evil, but overcome evil with good (version “Telos” )

 

Through Telos Bible I got the references from Romans 12:20 to:

Proverbs 25:21-22

If your enemy is hungry, give him food, and if he is thirsty, give him drink. For thus you show him that he deserves punishment and you will be rewarded by the Lord.

 

Matthew 5:44

(Don’t resist. You know that the law says, "If another does something to you, the same will be done to him as a punishment." ) This is what I say about it: You must also love your enemies. And you should pray to the people who get you in trouble.

From Romans chapter 12

12:1-2 Your life must be a sacrifice to God.

12:3-8 Everyone has their own function.

12:9-13 Love each other.

12:14-21 Always do the right thing.

I take it: Love must be real, so in and through and from Jesus Christ (Rom 12:9) and you must not consider yourself more important than others (Rom 12:16) and distance yourself from hatred or feelings of revenge by simply accepting to give to the Lord. (Rom 12:19-20)

Romans 12:19-20

Never take revenge, friends! Leave that to God, for He has said, “Vengeance is mine, I decree the penalty for all sins. But you must do as it says in Proverbs: “If your enemy is hungry, feed him. And if he is thirsty, give him drink. This is how you pile glowing coals on his head. Then perhaps he will adopt a different attitude.

 Romans 12:19-20

Dear friends, do not take revenge on others. Leave the punishment to God. I am the one who punishes. I give every man what he deserves. So if your enemy is hungry, feed him. If he is thirsty, give him a drink. With that you show that not you, but God will punish him.

 

Romans 12:19-20

Do not avenge yourselves, beloved, but give place to the wrath of God, for it is written, “ Vengeance is Mine, I will repay says the lord.”

But if your enemy is hungry, feed him; .”if he is thirsty, give him a drink; for in doing this you will heap coals of fire upon his head.”

 

Notes (recovery version): 

God is sovereign. We should not avenge ourselves in any  way but should leave the whole situation in the sovereign hand of the Lord, giving Him the ground to whatever He likes. Deut.32:35

Vengeance is Mine and so is retribution,  For the time when  their foot slips; Because the day of their calamity has  drawn near, And the things destined to happen to them hasten.

Heb.10:30

For we know Him who said “ Vengeance is Mine; I will reply”; and again, The Lord will judge His people.”

Romans 12:21

Do not be conquered by evil, but conquer evil with good.

(without notes)

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb